Saturday, February 9, 2008

Dakwat kekal -SPR Beri Kuasa Pada BN Menipu

Puchong 9 Feb 2007, Janji SPR akan memperkenalkan penggunaan dakwat kekal pada jari pengundi hanyalah satu tipu helah belaka.

SPR cuba mempamirkan Telunjuk Lurus Kelingking Berkait didalam perlaksanaan itu.

Apabila SPR memperkenalkan penggunaan Dakwat Kekal dalam PRU 12 nanti yang kununya sebagai satu tanda mereka telus dan mendengar tuntutan rakyat.

Namun dalam waktu yang sama SPR memberikan kebenaran kepada mana-mana pengundi yang tidak mahu menggunakan dakwat kekal agar mengisi Borang 10A bagi membolehkan mereka layak mengundi.

Sudah pasti pengundi yang ditugaskan mengundi beberapa kali oleh UMNO/BN akan mengisi Borang 10A.

Manakala pengundi Jujor akan merelakan jari mereka bertanda sehingga 3-4 hari tanpa di boleh dipadamkan demi sokongan kepada satu sistem Pilihanraya yang adil dan bersih.

Namun SPR tetap membantu UMNO/BN untuk membolehkan pengundi MYCARD@Pengundihantu mengelak dari tertangkap dengan memberikan mereka kelonggaran dengan mengisi Borang 10A.

Berkecai dan musnahlah harapan rakyat yang ingin melihat ketelusan dalan sistem pilihanraya angkara SPR yang terang-terang menyediakan kemudahan untuk UMNO/BN menipu

PAS Puchong memandang serius permainan silap mata bodoh yang dipamerkan oleh SPR kerana apakah maknanya menggunakan peraturan sedangkan didalam waktu yang sama diberikan pilihan untuk mengenepikan peraturan.

Ini adalah satu peraturan yang tidak bertamaddun dan paling jahil di abad ini.

Apakah seorang banduan dibenarkan memilih untuk tidak di penjara dengan mengisi borang tertentu?

Nyatalah bahawa SPR tidak boleh berbuat apa-apa untuk menjanjikan satu Pilihanraya yang adil dan bersih.

Apakah SPR tidak menganggap pihak lain selain dari BN sebagai warga negara yang memunyai hak dan taraf yang sama.

Apakah SPR menganggap bahawa mereka yang bukan BN sebagai musoh negera atau melayan seperti penduduk tetap yang hanay ada hak untuk tinggal di negara ini tetapi tidak boleh melibatkan diri dalam politik?

No comments: